360 graden tussenmeting
Zelfbeoordeling
Naam: Jarne Ophorst
Studentnummer: 1100308
Klas: smm1j
tussenmeting
Professionele houding
Stelling 1: Ik maak in een gezelschap vaak een positieve indruk.
Stelling 2: Ik kom afspraken altijd na.
Stelling 3: Ik ben kritisch ten opzichte van mijn eigen handelen.
Stelling 4: Ik steek veel energie in het opbouwen en onderhouden van relaties.
Hulpvragen:
In hoeverre herken ik mezelf in de betreffende eigenschap?
In welke situaties heb ik moeite om dit aspect van een professionele houding te tonen?
In welke opzicht kan ik mezelf verbeteren?
Stelling 1:
6. ik ben vaak redelijk rustig en stil in een groep maar ben niet negatief
Stelling 2:
9. ik kom eigenlijk bijna elke afspraak na die ik maak
Stelling 3:
4. ik vind vaak dat wat ik doe gewoon goed is
Stelling 4:
7. ik vind dat ik vaak veel contact zoek maar ook vaak het laat gaan
Nieuwsgierige houding
Stelling 1:
Ik ben in staat om buiten de bestaande kaders te treden en ontwikkel graag nieuwe en originele oplossingen.
Stelling 2:
Ik leer graag door te experimenteren met mijn gedrag.
Stelling 3:
Ik stel gerichte vragen om iemand zijn verhaal te laten vertellen en luister daarbij actief.
Hulpvragen:
In hoeverre herken ik mezelf in de betreffende eigenschap?
In welke situaties heb ik moeite om dit aspect van een nieuwsgierige houding te tonen?
In welke opzicht kan ik mezelf verbeteren?
Stelling 1: 4 ik blijf graag nog een beetje binnen mijn eigen zone
Stelling 2: 4 ik blijf graag nog een beetje binnen mijn eigen vertrouwde zone maar op een gegeven moment groeit het wel een beetje
Stelling 3: 8 ik vind dat ik wel vaak luister naar mensen als ze wat zeggen
Ondernemende houding
Stelling 1:
Ik wil telkens beter presteren.
Stelling 2:
Ik toon initiatief.
Stelling 3:
Ik zal ondanks tegenslagen en kritiek afmaken waar ik aan begonnen ben.
Stelling 4:
Ik beschik over zelfdiscipline.
Hulpvragen:
In hoeverre herken ik mezelf in de betreffende eigenschap?
In welke situaties heb ik moeite om dit aspect van een ondernemende houding te tonen?
In welk opzicht kan ik mezelf verbeteren?
Stelling 1: 9 ik vind dat ik mezelf wel steeds push om betere resultaten te halen
Stelling 2: 4 ik vind dat ik vaak nog wat afwachtend ben
Stelling 3: 5 het hangt ervan af van wie ik kritiek krijg als het doodvreemde zijn dan intresseert het me niet heel veel
Stelling 4: 8 ik vind wel dat ik zelfdiscipline heb alleen op bepaalde vlakken kan ik het nog verbeteren
Overtuigende houding
Stelling 1:
Ik ben in staat anderen mee te krijgen met een bepaald standpunt, voorstel of idee.
Stelling 2:
Ik ben in staat om in heldere taal met anderen informatie uit te wisselen en te communiceren.
Stelling 3:
Ik stem mijn taalgebruik en inhoud af op mijn publiek.
Hulpvragen:
In hoeverre herken ik mezelf in de betreffende eigenschap?
In welke situaties heb ik moeite dit aspect van een overtuigende houding te tonen?
In welk opzicht kan ik mezelf verbeteren?
Stelling 1: 7 het hangt ervan af of ik ook helemaal achter het standpunt staat anders krijg ik ze wel redelijk mee
Stelling 2: 6 het lukt me wel om met anderen te communiceren maar het kan soms wel wat duidelijker en makkelijker
Stelling 3: 4 ik vind dat ik meestal tegen iedereen wel hetzelfde praat
Persoon 1
Deze 360 graden feedback is ingevuld door:
Naam: Dorien Ophorst
Relatie met de student: Moeder
Professionele houding
Stelling 1:
De student maakt in een gezelschap vaak een positieve indruk.
Stelling 2:
De student komt afspraken altijd na.
Stelling 3:
De student staat kritisch ten opzichte van zijn eigen handelen.
Stelling 4:
De student steekt veel energie in het opbouwen en onderhouden van relaties.
Geef feedback aan de student per stelling.
Hulpvragen:
In hoeverre herkent u de betreffende eigenschap bij de student?
In welke situaties heeft hij of zij moeite dit aspect van een professionele houding te tonen?
In welk opzicht kan hij of zij zich verbeteren?
Stelling 1: 8 -> Jarne is een rustige nette jongen. Vaak nog wat timide in een grote groep. Maar laat eigenlijk altijd een goede indruk achter.
Stelling 2: 9/10 -> als er iets is afgesproken komt Jarne dat na. Daar vanaf wijken kan soms lastig zijn voor hem. Afspraken geven hem houvast.
Stelling 3: 5/6 Hangt af wat het betreft. Op zijn werk zeer zeker maar op school en thuis is het vaak al snel goed.
Stelling 4: 3 Naar mijn idee te weinig.
Nieuwsgierige houding
Stelling 1:
De student is in staat om buiten de bestaande kaders te treden en ontwikkelt graag nieuwe en originele oplossingen.
Stellng 2:
De student leert graag door te experimenteren met zijn eigen gedrag.
Stelling 3:
De student stelt gerichte vragen om iemand zijn verhaal te laten vertellen en luistert daarbij actief.
Geef feedback aan de student per stelling.
Hulpvragen:
In hoeverre herkent u de betreffende eigenschap bij de student?
In welke situaties heeft hij of zij moeite dit aspect van een nieuwsgierige houding te tonen?
In welk opzicht kan hij of zij zich verbeteren?
Stelling 1: 3 -> Nee Jarne houd van structuur en regelmaat, buiten bestaande kaders treden liever niet tenzij niet anders kan.
Stelling 2: 3 -> Nee hij is tevreden hoe het gaat en moet er vanaf geweken worden is dat een noodzakelijk iets. Niet omdat hij denkt laat ik iets nieuws uit proberen.
Stelling 3: 8 -> Jarne is erg sociaal en beleefd. Hij luistert ook goed naar mensen, bij voorkeur in een 1 op 1 gesprek.
Ondernemende houding
Stelling 1:
De student wil telkens beter presteren.
Stelling 2:
De student toont initiatief.
Stelling 3:
De student zal ondanks tegenslagen en kritiek afmaken waar hij aan begonnen is.
Stelling 4:
De student heeft zelfdiscipline.
Geef feedback aan de student per stelling.
Hulpvragen:
In hoeverre herkent u de betreffende eigenschap bij de student?
In welke situaties heeft hij of zij moeite dit aspect van een ondernemende houding te tonen?
In welk opzicht kan hij of zij zich verbeteren?
Stelling 1: 5/6 -> Dat wil hij zeker wel maar het moet niet ten koste gaan van zijn vaste patronen.
Stelling 2: 6 -> Steeds meer komt dat.
Stelling 3: 6 -> Ja dat geloof ik wel. Hij
Stelling 4: 6/7 -> Naarmate hij wat ouder wordt komt dat steeds meer.
Overtuigende houding
Stelling 1:
De student is in staat anderen mee te krijgen met een bepaald standpunt, voorstel of idee.
Stelling 2:
De student is in staat om in heldere taal met anderen informatie uit te wisselen en te communiceren.
Stelling 3:
De student stemt zijn taalgebruik en inhoud af op zijn publiek.
Geef feedback aan de student per stelling.
Hulpvragen:
In hoeverre herkent u de betreffende eigenschap bij de student?
In welke situaties heeft hij of zij moeite dit aspect van een overtuigende houding te tonen?
In welk opzicht kan hij of zij zich verbeteren?
Stelling 1: 5/6 Thuis absoluut buitenshuis nog niet. Komt omdat hij heel lang niet duidelijk durfde te praten buitenshuis en nam genoegen met wat iemand voorstelde. Was hij het er niet mee eens dan trok hij zijn eigen plan. Hij leert steeds meer zijn eigen stem te ontdekken.
Stelling 2: 6/7 -> Gaat steeds beter. Hij moet leren duidelijk te communiceren en beseffen dat hij ook zinnige informatie kan verschaffen aan anderen.
Stelling 3: 5 -> Nog niet voldoende. Komt wel steeds meer verbetering in. Hij is eigenlijk altijd heel erg correct. Ik geloof niet dat hij bij leeftijdsgenoten anders communiceert dan met ouderen.
Persoon 2
Deze 360 graden feedback is ingevuld door:
Naam: Jasper Ophorst
Relatie met de student: Vader
Professionele houding
Stelling 1:
De student maakt in een gezelschap vaak een positieve indruk.
Stelling 2:
De student komt afspraken altijd na.
Stelling 3:
De student staat kritisch ten opzichte van zijn eigen handelen.
Stelling 4:
De student steekt veel energie in het opbouwen en onderhouden van relaties.
Geef feedback aan de student per stelling.
Hulpvragen:
In hoeverre herkent u de betreffende eigenschap bij de student?
In welke situaties heeft hij of zij moeite dit aspect van een professionele houding te tonen?
In welk opzicht kan hij of zij zich verbeteren?
Stelling 1:5
Jarne is in gezeldschap waar hij zich comfortbale voelt een enorm leuke en fijne gesprekspartner. Op plekken waar hij zich niet op zijn gemak voelt kan hij zich teruggetrokken en timide gedragen.
Door meer vertrouwen in zijn eigen kwaliteiten en persoonlijkheid te hebben zal dit snel groeien.
Stelling 2:7/8
Jarne is heel trouw en komt vaak zijn beloftes na. Ook is hij eerlijk als hij iets niet heeft gedaan en doet het alsnog. In sommige gevallen heeft hij een drempel en biedt hij wat weerstand, maar onderneemt uiteindelijk wel gewoon deze actie.
Stelling 3:6
Zelfreflectie kan nog groeien. Ligt snel aan iets of iemand anders
Stelling 4:2
Nee, Jarne is niet heel proactief in het maken van nieuwe contacten. Dit groeit al wel de afgelopen maanden, maar moet zich zeker nog verder doorontwikkelen
Nieuwsgierige houding
Stelling 1:
De student is in staat om buiten de bestaande kaders te treden en ontwikkelt graag nieuwe en originele oplossingen.
Stellng 2:
De student leert graag door te experimenteren met zijn eigen gedrag.
Stelling 3:
De student stelt gerichte vragen om iemand zijn verhaal te laten vertellen en luistert daarbij actief.
Geef feedback aan de student per stelling.
Hulpvragen:
In hoeverre herkent u de betreffende eigenschap bij de student?
In welke situaties heeft hij of zij moeite dit aspect van een nieuwsgierige houding te tonen?
In welk opzicht kan hij of zij zich verbeteren?
Stelling 1:3
Nee Jarne blijft graag in bekende patronen. Vooral buiten huis zie je dit in zijn houding. Loslaten en vertrouwen op dat anders ook goed kan zijn
Stelling 2: 3
Nee, hij blijft in zijn vertrouwde manier
Stelling 3: 5/6
Dat verschilt enorm, deze eigenschap heeft hij zeer zeker maar dan wel in een voor hem vertrouwde omgeving.
Ondernemende houding
Stelling 1:
De student wil telkens beter presteren.
Stelling 2:
De student toont initiatief.
Stelling 3:
De student zal ondanks tegenslagen en kritiek afmaken waar hij aan begonnen is.
Stelling 4:
De student heeft zelfdiscipline.
Geef feedback aan de student per stelling.
Hulpvragen:
In hoeverre herkent u de betreffende eigenschap bij de student?
In welke situaties heeft hij of zij moeite dit aspect van een ondernemende houding te tonen?
In welk opzicht kan hij of zij zich verbeteren?
Stelling 1:7
Ja Jarne heeft deze drive meer en meer.
Stelling 2:6
Ook dit verschilt per omgeving en situatie.
Stelling 3:6
Ja meer en meer gebeurd dit
Stelling 4:7
Op veel vlakken zeker.
Overtuigende houding
Stelling 1:
De student is in staat anderen mee te krijgen met een bepaald standpunt, voorstel of idee.
Stelling 2:
De student is in staat om in heldere taal met anderen informatie uit te wisselen en te communiceren.
Stelling 3:
De student stemt zijn taalgebruik en inhoud af op zijn publiek.
Geef feedback aan de student per stelling.
Hulpvragen:
In hoeverre herkent u de betreffende eigenschap bij de student?
In welke situaties heeft hij of zij moeite dit aspect van een overtuigende houding te tonen?
In welk opzicht kan hij of zij zich verbeteren?
Stelling 1:4
In huis gaat hij zeer zeker discussies aan en komt hij uit voor zijn mening en blijft deze vertdedigen en probeert andere hierin mee te nemen. Buitenhuis is dit minder.
Stelling 2:7
Ja hij kan zich heel duidelijk uitdrukken en zijn standpunt ventileren.
Stelling 3:5
Nee nog niet voldoende, maar groeit de laatste periode aanzienlijk.
Maak jouw eigen website met JouwWeb